جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برگزاری یادواره شهدا فرصتی است که عظمتی که ملت ایران خلق کرد را برای خود تکرار کنیم و بدانیم چه برما گذشت و به باور "ما میتوانیم" دست پیدا کنیم، پیشرفت های ملت متاثر از این باورها است که در دوران دفاع مقدس بوجود آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیین تجلیل و گرامیداشت شهدای منطقه ۹ اصفهان ، شامگاه پنجشنبه در ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) با حضور جمعی از روحانیون و مسئولین و با استقبال پر شور مردم برگزار شد.

در این مراسم، سردار غلامرضا سلیمانی ، رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: در ایام هفته دفاع مقدس قرار داریم و امروز ۵ مهر ماه سالروز شکست حصر آبادان در عملیات غرور آفرین ثامن الائمه است که رزمندگان استان اصفهان در شکست حصر آبادان و هم در عملیات های بعدی نقش بسزا و تعیین کننده ای داشتند.

وی در ادامه به مقایسه دو شهریور ۱۳۲۰ و ۱۳۵۰ پرداخت و بیان کرد: در این فاصله که در کمتر از سی و هفت سال در دو شهریور در یک دوره چهل ساله اتفاق افتاده است، در شهریور ۱۳۲۰ تمام مقدرات کشور در اختیار یک نفر چون رضا خان به عنوان پادشاه کشور و یک فرد نظامی بود، او یک نوجوان بود که وارد حرفه نظامی گری شد که فرمانده کل قوای ایران شد و به اریکه ی قدرت و پادشاهی نشست.

سردار سلیمانی افزود: شاه نیروی مردمی را سرکوب کرد و ارتش ۱۲۵ هزار نفره ای بنیان گذاری کرد که ۱۵ الی ۱۶ سال طول عمر این ارتش بود.

وی ادامه داد: در شهریور ۱۳۲۰ در چنین شرایطی کشور ما در معرض حمله قرار گرفت، متفقین بررسی کردند وگفتند ایران به عنوان پل پیروزی در جنگ جهانی دوم برای ما اهمیت استراتژیک دارند و قصد اشغال ایران کردند و جاده راه آهن از شمال به جنوب به همین منظور تاسیس شد.عکس العمل پادشاه مملکت در آن زمان این بود که در تمام لشکرکشی ها حضور پیدا میکرد و مردم انقلابی را سرکوب و به شهادت میرساند ولی او بدون قید و شرط تسلیم متفقین شد.

ریسی سازمان بسیج مستضعفین با بیان عملکرد نامناسب شاه در ان دوران پرداخت و گفت: سپهبد امیر احمدی یکی از فرماندهان برجسته دوره رضاخان که خود یک انسان جنایتکاری بود از رضا خان خواهش کرد که دستور مقاومت دهد و او نپذیرفت و برای اولین بار ملت ایران در مقابل یک تهاجم بزرگ که از شمال و جنوب بدون پشت وپناه رها شدو بدون قید و شرط تسلیم گشت و کشور ما به طور کامل اشغال شد، در دوران محمد رضا پهلوی ۵ سال کشور اشغال بیگانگان بود.

وی افزود: اشغالگران جنایت‌های زیادی در این مدت مرتکب شدند، خرمشهر را دو سرباز مزدور هندی که تحت سیطره دولت انگلیس بودند، اشغال کردند، سران متفقین بدون اطلاع پادشاه به تهران آمدند و جلسه سران متفقین تشکیل شد، محمد رضا پهلوی به عنوان فرمانده کل قوا در ان جلسه رفت و به انها احترام نظامی گذاشت که این صحنه در هیچ جای دنیا پیدا نمیشود که پادشاه مملکت به اشغالگران احترام بگذارد.

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد:در شهریور ۱۳۵۹ ملت بزرگ ایران انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده بود و جمهوری اسلامی را انتخاب کردند و مرجع تشیع به عنوان ولی امر مسلمین مسئولیت هدایت کشور به عهده گرفت و او امام راحل و عظیم الشان بود.

وی یاد آور  شد: مسیر لوجستیکی و پشتیبانی ارتش که از سوی امریکایی ها بود قطع شد و سامانه کشور بهم ریخت ، کودتا ها، تجزیه طلبی ها، جنگ های مسلحانه در کشور ما زبانه کشیده بود و همینطور در مرکزیت و در شهرهای بزرگ چون انفجار دفتر نخست وزیری و انفجار حزب جمهوری اسلامی ایران اتفاقاتی بود که باعث شهادت جمعی از مسئولین ما شد.

سردار سلیمانی در ادامه مقایسه این دو شهریور تصریح کرد: امام در صفحه تلویزیون امد و گفت دزدی امد و سنگی انداخته ملت ایران چنان سیلی بر صدام خواهد زد که دیگر از جای خود بلند نشود.

ریس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ارتش و سپاه پاسداران وارد میدان نبرد شدند و استان اصفهان از اولین استان هایی بود که در مواجهه با تجزیه طلبان نیروهای داوطلب خود را اعزام کرده بود، دفاع مردم پایه، با اعزام فرزندان شما خانواده های معظم شهدا با اعزام رزمندگان استان اصفهان و این منطقه انقلابی و ولایت مدار شکل گرفت.

وی گفت: در طول۲۰۰ سال گذشته هرگاه جنگی بر ما تحمیل میشد، کشور ما دستخوش تاخت و تاز واقع میشد و برای اولین بار در طول دفاع مقدس ملت ما با هدایت یک رهبر ولایی و مردمی در مقابل یک توطئه بزرگ ایستاد.

سردار سلیمانی بیان کرد: قدرت های بین المللی پشت سر صدام بودند و سرمایه های خود را در اختیار صدام قرار دادند، صدام توسط تجهیزات غرب ، هلی کوپترهای فرانسوی، گاز ها ی شیمیایی المان ، توپ های سنگین و همه در اختیار صدام قرار گرفت و تجهیز شد اما ملت ایران به رهبری امام راحل و کمتر از ۹ ماه تمام دشمنان را منهدم کرد یا کشت و خرمشهر ازاد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک موهبت الهی یاد کرد و تصریح کرد: حضرت امام راحل طرح انقلاب اسلامی را ارائه داد و مردم به آن رای دادند و آن یک نظام کار امد است.

وی عنوان کرد: ولی امر مسلمین، ملت بزرگ اسلام را از بلایا و حوادث سهمگین نجات داد که در طول این سی و پنج سال گذشته بعد از ارتحال امام راحل ، امام خامنه ای با تدبیر و با هوشمندی و با شجاعت و با روحیه ایستادگی توانست ملت ایران را در مقابل نظام سلطه از جریان های سخت عبور دهند و باعث رشد ملت ایران شد و اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی و زمینه ساز منجی عالم بشیریت حضرت مهدی عج هستیم.

ریس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: امروز اسرائیل مردم مظلوم غزه و کودکان رابه شهادت میرسانند و این ملت کودک کش که بیش از ۶۵ هزار نفر از مردم فلسطین را قتل عام انجام دادند، از حملات وحشیانه هیچ گونه عبایی ندارند و در سازمان های بین المللی بی شرمانه از اقدامات خود دفاع میکنند.

سردار سلیمانی با اشاره به برگزاری یادواره ها و کنگره ملی شهدا اظهار کرد: برگزاری این یادواره ها فرصتی است که عظمتی که ملت ایران خلق کردند را برای خود تکرار کنیم و بدانیم چه برما گذشت و پادشاهان چگونه کشور ما را در مقابل اشغالگران قرار دادند و کشور در یک شرایط نامناسب به پیروزی میرسد و به باور ما میتوانیم دست پیدا میکند که پیشرفت های ملت ایران از همین باور "ما میتوانیم" است که در دوران دفاع مقدس بوجود آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha